Quick jump to page content
  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Register
  • Login
Header Logo Jurnal Pendidikan Islam
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Editorial Team
    • Contact

About Journal

JURNAL PENDIDIKAN ISLAM (ISSN 2087-7064) is a peer-reviewed journal published by the Faculty Of Islamic Studies, University of Muhammadiyah Prof Dr Hamka. The publication of an article in a peer-reviewed JURNAL PENDIDIKAN ISLAM  is an essential building block in the development of a coherent and respected network of knowledge. It is a direct reflection of the quality of the work of the authors and the institutions that support them. Peer-reviewed articles support and embody the scientific method. It is therefore important to agree upon standards of expected ethical behaviour for all parties involved in the act of publishing: the author, the journal editor, the peer reviewer, the publisher and the society.

  1. Home
  2. Archives
  3. Vol. 15 No. 02 (2024)

DOI: https://doi.org/10.22236/jpi.v15i02

Published: November 30, 2024

Articles

Pencegahan Intoleransi dan Radikalisme melalui Kurikulum Satuan Pendidikan: Studi Dokumen Kurikulum Pendidikan Hayuning Pakarti SMA Negeri 5 Yogyakarta

65-75 Muhammad Abdullah Darraz
PDF
Read Statistic: 465

Peningkatan Kompetensi Profesional Guru PAI dalam Menghadapi Generasi Alpha Abad ke-21

76-85 Wildan Fahmi Febriansyah, Muhammad Fahmi, Fathur Rohman
PDF
Read Statistic: 338

Kedudukan Filsafat Ilmu sebagai Landasan Ilmu untuk Pengembagan Teori Manajemen Pendidikan Islam

86-91 Rizqi Nurlaili Muiz, Zaky Dhiaulhaq Rahman , Sarmain, Anis Fauzi , Wahyu Hidayat
PDF
Read Statistic: 554

Implementasi Sifat – Sifat Nabi Muhammad dalam Kepemimpinan pendidikan di Masa Modern

92-99 Maulida Nurul Hidayah , Moh. Khusnul Abid kasdar
PDF
Read Statistic: 363

Peran Kepemimpinan Transformasional Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Kualitas Pendidikan Islam

100-111 Nabilatun Mubasyiroh, M Imamul Muttaqin
PDF
Read Statistic: 245

Penerapan Pendekatan Kontekstual pada Pembelajaran PAI dalam Membentuk Moral Remaja di MTs Ainul Yaqin

112-119 M. Andika, Nazaha Ulin Nuha
PDF
Read Statistic: 371

Reformasi Pendidikan: Integrasi Nilai-Nilai Tradisionalisme dan Modernisme dalam Pendidikan Islam

120-130 Muhammad Arroyan
PDF
Read Statistic: 271

make_submission

sidebar_menu

  Focus & scopes

  Editorial Team

  Reviewer

  Publication ethics

  Editorial Process

  Guidelines

  Licence Term

  Information

  Journal History

  Statcounter

  Journal Template

tool

Supported

Turnitin-LOGO

Similarity-LOGO

Mendeley-LOGO

statcounter

Web Analytics

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License

indexed_by

Sinta-Small-2 Crossref-395x149 DOAJ-small Google-Scholar-small dimensions-395x149 Garuda-small Bace-395x149 Scilit Lens-small

custom-link

Keywords
Most Accessed
  • INTEGRASI EMPAT PILAR PENDIDIKAN (UNESCO) MELALUI PENDIDIKAN HOLISTIK BERBASIS KARAKTER DI SMP MUHAMMADIYAH 1 PRAMBANAN
    638
  • Pencegahan Intoleransi dan Radikalisme melalui Kurikulum Satuan Pendidikan: Studi Dokumen Kurikulum Pendidikan Hayuning Pakarti SMA Negeri 5 Yogyakarta
    544
  • Implementasi Sifat – Sifat Nabi Muhammad dalam Kepemimpinan pendidikan di Masa Modern
    533
  • Konsep Pendidikan Inklusif dalam Perspektif Islam
    461
  • Kedudukan Filsafat Ilmu sebagai Landasan Ilmu untuk Pengembagan Teori Manajemen Pendidikan Islam
    412
Ver 1.4 : openjournaltheme.com Themes by Openjournaltheme.com
Themes by Openjournaltheme.com