Main Article Content
Abstract
Penelitian ini diawali dengan adanya kebosanan siswa dalam belajar yang mengakibatkan nilai hasil belajar rendah, maka dilakukan terobosan baru belajar dengan menggunakan model pembelajaran discovery learning, tujuannya adalah meningkatkan hasil belajar siswa. Model ini menerapkan pemecahan masalah dari tugas yang di sampaikan oleh guru melalui bentuk karya film pendek berupa video yang diperankan oleh siswa dengan kelompoknya. Penelitian dilakukan dengan 3 siklus yaitu siklus pertama berupa pembuatan narasi kelompok, siklus kedua pemeranan dalam tayangan video, siklus tiga tehnik sederhana pembuatan video tersebut. Hasil tes pengetahuan pada siklus pertama adalah 77.97 siklus kedua 82.80 dan siklus ketiga 89.00 sementara hasil pengamatan siklus pertama 83.20 siklus kedua 86.68 dan siklus ketiga 88.33.
This research began with students' boredom in learning which resulted in low learning outcomes, so a new learning breakthrough was carried out using the discovery learning model, the aim was to improve student learning outcomes. This model applies problem solving to assignments conveyed by the teacher through the form of short films in the form of videos played by students and their groups The research was carried out in 3 cycles, namely the first cycle in the form of making group narratives, the second cycle acting in video shows, the three cycles of simple video making techniques. The results of the knowledge test in the first cycle were 77.97, the second cycle was 82.80 and the third cycle was 89.00 while the results of the observations of the first cycle were 83.20, the second cycle was 86.68 and the third cycle was 88.33.