Main Article Content
Abstract
Inclusive learning is a crucial element in any learning process, including biology. The purpose of this study is to explore the impact of gender interactions and biology learning strategies based on blended learning. The subjects were teachers implementing blended biology instruction. Data were collected through in-depth interviews, exploring all key information triangulated through source and time triangulation. The results indicate a positive impact on biology and science learning processes that respond to blended gender-based interaction. This learning impact will make science and biology learning more inclusive and responsive.
Pembelajaran yang inklusif menjadi elemen penting dalam proses pembelajaran tak terkecuali biologi. Tujuan penelitian ini ingin mengeksplorasi dampak interaksi gender dan strategi belajar biologi berbasis blended learning. Subjek penelitian ini diambil dari guru yang menerapkan pembelajaran biologi secara blended. Data diambil melalui wawancara mendalam dengan mengeksplorasi seluruh informasi – informasi utama yang ditriangulasi melalui triangulasi sumber dan waktu. Hasil penelitian menunjukkan adanya dampak positif yang terjadi pada proses pembelajaran biologi dan science yang merespons pembelajaran interaksi berbasis gender secara blended. Dampak pembelajaran ini akan menjadikan belajar science dan biologi menjadi lebih inklusif dan responsif.