Upaya Meningkatkan Hasil Belajar melalui Model Pembelajaran Demonstrasi dan Presentasi

Authors

  • Sri Lestari SMK Negeri 48 Jakarta

DOI:

https://doi.org/10.22236/utilitas.v1i1.4524

Keywords:

Learning Method, Demonstration method, Presentation method, classroom action research. Learning result., Model Pembelajaran, Metode Demonstrasi, Metode Presentasi, Penelitian Tindakan Kelas, Hasil Belajar

Abstract

Research aimed to investigate learning result improvement of the students of 11th grade of SMK Negeri 48 after the using of demonstration and presentation instructional methods. This research used Classroom Action Research Method, which was implemented from July until November 2013. The result of the research showed that the indicators of the research goal fulfilled at the second cycles of Action Research. It stated that 97.5% of the students passed the limit of learning targets. 

Abstrak
Penelitian bertujuan untuk Mengetahui Peningkatan Hasil Belajar dengan penggunaan Model Pembelajaran Demonstrasi dan Presentasi di kelas XI SMK Negeri 48. Metode yang digunakan adalah Metode Penelitian Tindakan Kelas yang dilaksanakan pada bulan Juli sampai dengan November 2013. Hasil Penelitian telah mencapai
indikator yang diharapkan pada siklus kedua, yaitu jumlah siswa yang mencapai batas ketuntasan belajar sejumlah 97,45 % dari jumlah seluruh siswa.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Sri Lestari, SMK Negeri 48 Jakarta




Published

2017-04-18

How to Cite

Lestari, S. (2017). Upaya Meningkatkan Hasil Belajar melalui Model Pembelajaran Demonstrasi dan Presentasi. Jurnal Utilitas, 1(1), 56–66. https://doi.org/10.22236/utilitas.v1i1.4524